A "Rendezett Társasházak" egy olyan, közös képviseletet és társasházkezelést ellátó csapat, mely az adott társasház igényeire szabva nyújt szolgáltatásokat: pont annyit, olyat és olyan minőségűt, ami összességében a leghatékonyabb megoldást jelenti az adott tulajdonosi közösségnek. Budapesten, a II. kerületben dolgozunk elsősorban.
A társasházkezelésben a hosszú távú együttműködés a célunk, munkánk a társasház stabilitását, értékének növekedését eredményezi.
Ellátjuk vagy koordináljuk a társasház működéséhez szükséges feladatokat, az alábbiak szerint:
Fenntartható, hosszú
távú gazdasági tervek: a legfontosabb, amiben hiszünk, az egy olyan
gazdasági működés, amely hosszú távú, kiegyensúlyozott, és fenntartható. Ezt a
működést nem rögzíti a jogszabály, és nem írja elő a társasházi törvény sem,
azonban minden stabil, hosszú távú gazdasági folyamatnak ez az alapja. Olyan
tulajdonosi közösséggel lehet ezt megvalósítani, akinek fontos az, hogy milyen
minőségű társasházban élnek; és fontos, hogy mennyit
ér az ingatlanuk (jelenleg vagy a jövőben).
Pénzügyek: a megszokott közös képviseleti tevékenységen felül nagy hangsúlyt fektetünk a gazdasági számításokra
és tervekre, mert úgy látjuk, hogy ezen áll vagy bukik sokszor a társasház stabilitása. Átláthatóan, az érintettekkel teljes együttműködésben kezeljük a társasházainkat. Egyszeres könyvviteli szolgáltatásokat is végzünk, online vagy offline, könyvelővel vagy házon belül (az adott
társasház igényeihez igazodva). Szükség esetén el tudjuk végezni a korábbi évek újrakönyvel(tet)ését is, a gazdasági hibák feltárását. A társasház igényeinek megfelelően
online/offline társasházkezelő szoftvert alkalmazunk.
Kapcsolattartás és
tájékoztatás: Hiszünk abban, hogy nagyon sok félreértés abból fakad, hogy a
tulajdonosok nem rendelkeznek a megfelelő információval, háttértudással a
társasházi ügyeket illetően. Ez igaz akkor is, amikor egy tulajdonos vagy
számvizsgáló tag nem ismeri a társasházi törvényt; akkor is, amikor a lakó nem
ismeri az azonnal hívható vészelhárítási telefonszámokat, de akkor is, amikor
például a számvizsgálók nem látnak bele a pénzügyi helyzetbe. Az átláthatóság biztosítása
elengedhetetlen, ahogy a rendszeres beszámolás is. A pénzmozgásokba a
számvizsgálók automatikus betekintési és ellenőrzési lehetőségét mindenképpen
biztosítani kell. Az általunk kezelt társasházakban a tulajdonosok valóban tudják, hogy milyen dolgok, miért, mikor történnek a társasházban.
Közgyűlések:
lebonyolítjuk az éves beszámoló, vagy az ezen felüli közgyűléseket (a társasház igényeihez igazodva). A meghívó és az előzetes tájékoztatóink általában meglehetősen részletes anyagok, amelyek átolvasásával a tulajdonosok már felkészülten tudnak érkezni a közgyűlésre.
Felújítások:
fontosnak tartjuk a társasház teljes műszaki átvizsgálását, építész bevonásával
(épületdiagnosztika). Felújítási ütemtervet készítünk, amit átbeszélünk a számvizsgáló bizottsággal, tulajdonosokkal (közgyűlésen).
Feladatunk a legjobb, leghatékonyabb, legmegfelelőbb kivitelezők megkeresése, árajánlatok
kérése, elemzése, kiválasztás, szerződéskötés; majd a felújítási munkák nyomon
követése, ellenőrzése és ellenőriztetése (szakértők bevonásával).
Az adott feladatra a
legmegfelelőbb vállalkozót/szakértőt/megoldást keressük meg, hiszen ahány társasház, annyi fajta az igény.
Jog: minden
konfliktusos ügyben a közös megegyezés a legjobb kimenetel. A problémák és a
nézeteltérések egy részét meg tudja oldani egy jól megírt Szervezeti- és
Működési Szabályzat (SZMSZ), és a tulajdonosokkal való megfelelő kommunikáció
(ez viszont nem tévesztendő össze a társalkodónő feladatkörrel!). Ha szükséges, ügyvéd bevonásával peren kívüli vagy peres eljárásokat indítunk.
Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk.
Látható, hogy a fentebb leírt
témakörök nagyon sok szakterületet érintenek. Abban tudunk segíteni egy társasháznak, hogy felmérjük a
tulajdonosi kör igényeit, egyeztetjük az igényeket a szakmai és a törvény által
előírt szükségletekkel, és megoldási javaslatot dolgozunk ki, legyen az
gazdasági terv vagy vállalkozók kiválasztása, leszerződtetése. Amennyiben a
tulajdonosok is partnerek a fejlődésben, megkezdődhet a társasház fejlesztése
(avagy a megfelelő szinten tartása), a közösen átgondolt terv mentén. Az már
csak a társasházon múlik, hogy ezek a lépések milyen gyorsan tudnak
megvalósulni: egy részükhöz elégséges lehet néhány hónap; másokhoz
szükség lehet néhány év is.
Csapatunk többnyire egyéni vállalkozókból áll. Nem tartunk fent alkalmazott könyvelőt, jogászt, építészt vagy
saját szerelőgárdát: olyan szakemberekkel dolgozunk, akik az adott feladatra a
legalkalmasabbak, és a legjobb ár-érték arányt nyújtják a szolgáltatásaikkal. A társasházainknak nem kell havi átalánydíjakat fizetniük egy-egy szakértőnek vagy ügyvédnek, mert csak akkor kell alkalmazniuk ezeket a szolgáltatókat, ha valóban szükség van rájuk.
Nem tartunk fent külön irodát: egy iroda fenntartási költsége a
mai online korszakban sokszor egyenesen luxus, amit végeredményben az ügyfelek
(Önök) fizetnek meg. Az irodánk az internet-hozzáférésünk és a számítógépeink. Ha Önök személyesen szeretnének
velünk találkozni, azt bármikor meg tudjuk beszélni előre, az Önöknek is
megfelelő helyszínre és időpontra.
Fogadóórát igény szerint tartunk a társasházaink területén, kérdés esetén e-mailben vagy telefonon elérhetők vagyunk.
Kérdés esetén a megadott elérhetőségeken állunk rendelkezésükre!
Üdvözlettel:
a Rendezett Társasházak csapata
a Rendezett Társasházak csapata
