Magunkról






A "Rendezett Társasházak" egy olyan, közös képviseletet és társasházkezelést ellátó csapat, mely az adott társasház igényeire szabva nyújt szolgáltatásokat: pont annyit, olyat és olyan minőségűt, ami összességében a leghatékonyabb megoldást jelenti az adott tulajdonosi közösségnek. Budapesten, a II. kerületben dolgozunk elsősorban.

A társasházkezelésben a hosszú távú együttműködés a célunk, munkánk a társasház stabilitását, értékének növekedését eredményezi.

Ellátjuk vagy koordináljuk a társasház működéséhez szükséges feladatokat, az alábbiak szerint:

Fenntartható, hosszú távú gazdasági tervek: a legfontosabb, amiben hiszünk, az egy olyan gazdasági működés, amely hosszú távú, kiegyensúlyozott, és fenntartható. Ezt a működést nem rögzíti a jogszabály, és nem írja elő a társasházi törvény sem, azonban minden stabil, hosszú távú gazdasági folyamatnak ez az alapja. Olyan tulajdonosi közösséggel lehet ezt megvalósítani, akinek fontos az, hogy milyen minőségű társasházban élnek; és fontos, hogy mennyit ér az ingatlanuk (jelenleg vagy a jövőben).

Pénzügyek: a megszokott közös képviseleti tevékenységen felül nagy hangsúlyt fektetünk a gazdasági számításokra és tervekre, mert úgy látjuk, hogy ezen áll vagy bukik sokszor a társasház stabilitása. Átláthatóan, az érintettekkel teljes együttműködésben kezeljük a társasházainkat. Egyszeres könyvviteli szolgáltatásokat is végzünk, online vagy offline, könyvelővel vagy házon belül (az adott társasház igényeihez igazodva). Szükség esetén el tudjuk végezni a korábbi évek újrakönyvel(tet)ését is, a gazdasági hibák feltárását. A társasház igényeinek megfelelően online/offline társasházkezelő szoftvert alkalmazunk.

Kapcsolattartás és tájékoztatás: Hiszünk abban, hogy nagyon sok félreértés abból fakad, hogy a tulajdonosok nem rendelkeznek a megfelelő információval, háttértudással a társasházi ügyeket illetően. Ez igaz akkor is, amikor egy tulajdonos vagy számvizsgáló tag nem ismeri a társasházi törvényt; akkor is, amikor a lakó nem ismeri az azonnal hívható vészelhárítási telefonszámokat, de akkor is, amikor például a számvizsgálók nem látnak bele a pénzügyi helyzetbe. Az átláthatóság biztosítása elengedhetetlen, ahogy a rendszeres beszámolás is. A pénzmozgásokba a számvizsgálók automatikus betekintési és ellenőrzési lehetőségét mindenképpen biztosítani kell. Az általunk kezelt társasházakban a tulajdonosok valóban tudják, hogy milyen dolgok, miért, mikor történnek a társasházban.

Közgyűlések: lebonyolítjuk az éves beszámoló, vagy az ezen felüli közgyűléseket (a társasház igényeihez igazodva). A meghívó és az előzetes tájékoztatóink általában meglehetősen részletes anyagok, amelyek átolvasásával a tulajdonosok már felkészülten tudnak érkezni a közgyűlésre.

Felújítások: fontosnak tartjuk a társasház teljes műszaki átvizsgálását, építész bevonásával (épületdiagnosztika). Felújítási ütemtervet készítünk, amit átbeszélünk a számvizsgáló bizottsággal, tulajdonosokkal (közgyűlésen). Feladatunk a legjobb, leghatékonyabb, legmegfelelőbb kivitelezők megkeresése, árajánlatok kérése, elemzése, kiválasztás, szerződéskötés; majd a felújítási munkák nyomon követése, ellenőrzése és ellenőriztetése (szakértők bevonásával).

Az adott feladatra a legmegfelelőbb vállalkozót/szakértőt/megoldást keressük meg, hiszen ahány társasház, annyi fajta az igény.

Jog: minden konfliktusos ügyben a közös megegyezés a legjobb kimenetel. A problémák és a nézeteltérések egy részét meg tudja oldani egy jól megírt Szervezeti- és Működési Szabályzat (SZMSZ), és a tulajdonosokkal való megfelelő kommunikáció (ez viszont nem tévesztendő össze a társalkodónő feladatkörrel!). Ha szükséges, ügyvéd bevonásával peren kívüli vagy peres eljárásokat indítunk.

Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk.

Látható, hogy a fentebb leírt témakörök nagyon sok szakterületet érintenek. Abban tudunk segíteni egy társasháznak, hogy felmérjük a tulajdonosi kör igényeit, egyeztetjük az igényeket a szakmai és a törvény által előírt szükségletekkel, és megoldási javaslatot dolgozunk ki, legyen az gazdasági terv vagy vállalkozók kiválasztása, leszerződtetése. Amennyiben a tulajdonosok is partnerek a fejlődésben, megkezdődhet a társasház fejlesztése (avagy a megfelelő szinten tartása), a közösen átgondolt terv mentén. Az már csak a társasházon múlik, hogy ezek a lépések milyen gyorsan tudnak megvalósulni: egy részükhöz elégséges lehet néhány hónap; másokhoz szükség lehet néhány év is.

Csapatunk többnyire egyéni vállalkozókból áll. Nem tartunk fent alkalmazott könyvelőt, jogászt, építészt vagy saját szerelőgárdát: olyan szakemberekkel dolgozunk, akik az adott feladatra a legalkalmasabbak, és a legjobb ár-érték arányt nyújtják a szolgáltatásaikkal. A társasházainknak nem kell havi átalánydíjakat fizetniük egy-egy szakértőnek vagy ügyvédnek, mert csak akkor kell alkalmazniuk ezeket a szolgáltatókat, ha valóban szükség van rájuk.

Nem tartunk fent külön irodát: egy iroda fenntartási költsége a mai online korszakban sokszor egyenesen luxus, amit végeredményben az ügyfelek (Önök) fizetnek meg. Az irodánk az internet-hozzáférésünk és a számítógépeink. Ha Önök személyesen szeretnének velünk találkozni, azt bármikor meg tudjuk beszélni előre, az Önöknek is megfelelő helyszínre és időpontra. Fogadóórát igény szerint tartunk a társasházaink területén, kérdés esetén e-mailben vagy telefonon elérhetők vagyunk.


Kérdés esetén a megadott elérhetőségeken állunk rendelkezésükre!

Üdvözlettel:
a Rendezett Társasházak csapata